Socialförvaltning

Österåkers kommun arbetar aktivt med att förbättra kvaliteten inom socialförvaltningen. Genom undersökningar och uppföljningar följer socialförvaltningen upp kvaliteten och hur den utvecklas.

Kvaliteten inom äldreomsorgen

Vård- och omsorgsnämnden har det yttersta ansvaret för de verksamheter som bedriver vård och omsorg inom kommunen. I detta ansvar ingår att systematiskt och fortlöpande säkra och utveckla kvaliteten. Med kvalitet menas, enligt Socialstyrelsens definition, att en verksamhet uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar och andra föreskrifter för verksamheten samt beslut som har meddelats med stöd av sådana föreskrifter.

Här kan du ta del av våra arbetssätt och resultat från uppföljningar och brukarundersökningar:

Dela med dig av synpunkter,
förslag & klagomål

Vi arbetar ständigt för att bli bättre. Därför är det värdefullt för oss att få veta vad du tycker om Österåkers kommun och kommunens arbete.

Om du har synpunkter eller klagomål på någon verksamhet vill vi gärna att du berättar det för oss! Du kan även vända dig direkt till utföraren, om utföraren är en annan aktör än kommunen.

Du kan lämna dina synpunkter i ett formulär här på webbplatsen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller skicka e-post till servicecenter@osteraker.se med din synpunkt, namn och adress. Du får svar inom två arbetsdagar.

Servicecenter
Besöksadress
Alceahuset, Hackstavägen 22, Åkersberga
Postadress
Österåkers kommun 184 86 Åkersberga
Öppettider
Måndag–torsdag: 8–17 Fredag: 8–16
servicecenter@osteraker.se
08-540 810 00
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?

Betygsätt sidan med stjärnor. Fem stjärnor är det högsta betyget.