Felanmälan
I vår e-tjänst Felanmälan kan du anmäla saker som är trasiga eller måste åtgärdas på kommunala vägar, torg eller parker. Det kan vara en trasig lampa i parken, ett hål i gatan, klotter, en full papperskorg eller något annat.
Felanmäl på hemsidan
- Klicka på länken Till Felanmälan
Felanmäl i mobilen
- App finns för Iphone/Ipad och Android-mobiltelefoner.
- Mobilanpassad sida i webbläsaren - skanna QR-koden.
Ring och felanmäl under kontorstid
Det går bra att göra felanmälan per telefon på kontorstid. Då får du hjälp att registrera ärendet. Ring kommunens servicecenter: 08-540 810 00
Journummer efter kontorstid
Gata, park, badplatser och friluftsområden, dygnet runt | |
Gatubelysning, dygnet runt även jour efter klockan 15.30 | |
Snöröjning, dygnet runt | |
Trafikljus, dygnet runt | |
Roslagsvatten, kontorstid och information om jour dygnet runt |
Tips för dig som använder Felanmälan
Akut
- Utgör felet en fara för liv, egendom och miljö? Ring 112!
- Är ärendet akut? Använd inte Felanmälan. Ta telefonkontakt via kommunens servicecenter på telefon 08-540 810 00 (telefonsvarare vägleder efter kontorstid).
Använda kartan
- Aktivera kartlagret Kommunal drift, mark och väg. Det rosa ytorna i kartan visar var det är kommunen som ansvarar för åtgärd.
- I kartan i Felanmälan ser du symboler som visar vilka ärenden som redan har anmälts. Finns det redan ett ärende så kan du klicka på ikonen och välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny felanmälan.
Frågor och svar om Felanmälan
- På sidan Vanliga frågor om Felanmälan hittar du samlad information om vår e-tjänst.
Hjälp oss att göra Felanmälan enklare och bättre
Vi vill göra det enkelt för dig att rapportera problem. Genom att svara på vår korta enkät om användarvänlighet kan du hjälpa oss att förbättra din upplevelse. Din feedback är värdefull och hjälper oss att göra appen ännu bättre. Dela din åsikt med oss!
Länk till enkäten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.