Kontakta oss
%20kontakta%20oss.jpg)
Välkommen till servicecenter i Alceahuset.
Servicecenter är din väg in till Österåkers kommun. Det är servicecenter du möter när du ringer eller kommer på besök till Alceahuset i Åkersberga.
Om vi inte kan svara direkt så återkommer vi eller hjälper dig att få kontakt med rätt handläggare i kommunen. Vi kan också hjälpa dig om du inte hittar den information du söker på vår webbplats eller om du behöver hjälp med kommunens e-tjänster.
Maila servicecenter: servicecenter@osteraker.se
Öppettider
Telefon och reception
Måndag-torsdag 8-17, Fredag 8-16
Avvikande öppettider, Sommartid v 28-32 då gäller följande tider:
Måndag-torsdag 8-16, Fredag 8-15
Röda dagar har servicecenter stängt och följande dagar har vi öppet 8-13: Trettondagsafton, Skärtorsdag, dag före Kristi Himmelsfärdsdag, dag innan Alla Helgons dag, dag innan Julafton.
Dag | Tid | Telefontid |
---|---|---|
Måndag-torsdag | 8-17 | 8-17 |
Fredag | 8-16 | 8-16 |
Dag före röd dag | 8-13 | 8-13 |
Ring servicecenter: 08-540 810 00
Möten
Du som har ett bokat möte med en tjänsteman skriver in dig i besöksterminalen vid huvudentrén in till höger på Hackstavägen 22. Den person du ska besöka får då ett sms meddelande om att du väntar vid receptionen.
Gör dina val i talsvar
När du ringer till Österåkers kommun kommer du först till vårt talsvar. Där får du göra olika val beroende på ditt ärende.
- Om du vet namnet på den du söker, tryck 1 så bli du kopplad automatiskt.
- Vill du göra en felanmälan, tryck 2
- För övriga frågor, tryck 3 eller dröj kvar så får du prata med en av kommunens servicehandläggare
- För att repetera meddelandet, tryck #
Fax
Du kan faxa till Österåkers kommun på 08-540 810 20.
E-post
Inkommande e-post till Österåkers kommun är allmän handling.
servicecenter@osteraker.se
Kommunens tjänstemän har e-postadresser enligt principen fornamn.efternamn@osteraker.se.
Besöksadress till kommunhuset
Alceahuset, Hackstavägen 22, Åkersberga
Postadress
Österåkers kommun, 184 86 Åkersberga
Faktureringsadress
Österåkers kommun, Box 103, 184 22 Åkersberga
På fakturor är det obligatoriskt att ange ett beställarID väl synligt i fakturahuvudet. Det består av bokstäverna OK direkt följt av åtta siffror. BeställarID får du av den som har lagt beställningen.
Elektronisk faktura
Alla fakturor till en upphandlande myndighet ska enligt lag vara elektroniska. Lagen gäller avtal, inköp och upphandlingar från 1 april 2019.
Läs hur du går tillväga för att skicka e-faktura till Österåkers kommun.
Organisationsnummer
Österåkers kommuns organisationsnummer är 212000-2890.
Du som är journalist och vill ha hjälp att hitta rätt person eller information är välkommen att kontakta:
Helena Cronberg
Kommunikationschef
Sofia Nyström – föräldraledig
Presskommunikatör
Vi har även samlat information som i första hand vänder sig till dig som är journalist. Du hittar du våra pressmeddelanden, nyhetsarkiv, bildarkiv, information om vår grafiska profil och kontaktuppgifter på sidan Press och kommunikation.
I kommunens tjänst Felanmälan kan du anmäla fel och brister som finns på kommunala platser, gator, torg och parker.
Via e-tjänsten Synpunkter och förslag kan du lämna positiva eller negativa synpunkter, eventuella klagomål och förslag på förbättringar som rör någon av Österåkers kommuns verksamheter.
På vår sida om tillgänglighet finns information om teletal, texttelefon, bildtelefoni, hörselutrsutning med mera för dig som av olika anledningar behöver extra stöd i kontakten med kommunen.