Kontakta oss

Servicecenter i Alceahuset.

Välkommen till servicecenter i Alceahuset.

Servicecenter är din väg in till Österåkers kommun. Det är servicecenter du möter när du ringer eller kommer på besök till Alceahuset i Åkersberga.

Om vi inte kan svara direkt så återkommer vi eller hjälper dig att få kontakt med rätt handläggare i kommunen. Vi kan också hjälpa dig om du inte hittar den information du söker på vår webbplats eller om du behöver hjälp med kommunens e-tjänster.

Öppettider

Telefon och reception

Måndag-torsdag 8-17, Fredag 8-16

Avvikande öppettider, Jul och Nyår 2022/23

Fre 23 dec öppet 8-13

Mån 26 dec stängt

Fre 30 dec öppet 8-15

Tors 5 jan öppet 8-13

Fre 6 jan stängt


Ordinarie öppettider

Dag

Tid

Telefontid

Måndag-torsdag8-178-17
Fredag8-168-16
Dag före röd dag8-138-13

Ring servicecenter: 08-540 810 00

Möten

Du som har ett bokat möte med en tjänsteman skriver in dig i besöksterminalen vid huvudentrén på Hackstavägen 22. Den person du ska besöka får då ett sms meddelande om att du väntar vid receptionen.

Gör dina val i talsvar

När du ringer till Österåkers kommun kommer du först till vårt talsvar. Där får du göra olika val beroende på ditt ärende.

  • Om du vet namnet på den du söker, tryck 1 så bli du kopplad automatiskt.
  • Har du frågor om felanmälan, tryck 2
  • För övriga frågor, tryck 3 eller dröj kvar så får du prata med en av kommunens servicehandläggare
  • För att repetera meddelandet, tryck #

Fax

Du kan faxa till Österåkers kommun på 08-540 810 20.

E-post

Inkommande e-post till Österåkers kommun är allmän handling.
servicecenter@osteraker.se

Kommunens tjänstemän har e-postadresser enligt principen fornamn.efternamn@osteraker.se.

Besöksadress till kommunhuset

Alceahuset, Hackstavägen 22, Åkersberga

Postadress

Österåkers kommun, 184 86 Åkersberga

Faktureringsadress

Österåkers kommun, Box 103, 184 22 Åkersberga

På fakturor är det obligatoriskt att ange ett beställarID väl synligt i fakturahuvudet. Det består av bokstäverna OK direkt följt av åtta siffror. BeställarID får du av den som har lagt beställningen.

Elektronisk faktura

Alla fakturor till en upphandlande myndighet ska enligt lag vara elektroniska. Lagen gäller avtal, inköp och upphandlingar från 1 april 2019.

Läs hur du går tillväga för att skicka e-faktura till Österåkers kommun.

Organisationsnummer

Österåkers kommuns organisationsnummer är 212000-2890.

Du som är journalist och vill ha hjälp att hitta rätt person eller information är välkommen att kontakta:

Sofia Nyström

Presskommunikatör

08-540 815 13, 073-625 21 05

sofia.nystrom@osteraker.se

eller

Helena Cronberg

Kommunikationschef

08-540 810 83, 073-644 39 62

helena.cronberg@osteraker.se

Vi har även samlat information som i första hand vänder sig till dig som är journalist. Du hittar du våra pressmeddelanden, nyhetsarkiv, bildarkiv, information om vår grafiska profil och kontaktuppgifter på sidan Press och kommunikation.

I kommunens tjänst Felanmälan kan du anmäla fel och brister som finns på kommunala platser, gator, torg och parker.

Läs mer om felanmälan.

Via e-tjänsten Synpunkter och förslag kan du lämna positiva eller negativa synpunkter, eventuella klagomål och förslag på förbättringar som rör någon av Österåkers kommuns verksamheter. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete med att förbättra kommunens service.

Läs mer om Synpunkter och förslag

På vår sida om tillgänglighet finns information om teletal, texttelefon, bildtelefoni, hörselutrsutning med mera för dig som av olika anledningar behöver extra stöd i kontakten med kommunen.

Publicerad:
Senast uppdaterad: