Österåkers kommuns logotype

För utförare inom barn och utbildning

Systemet (IST) stängt 19 augusti - 15 september

Mellan 19 augusti – 15 september kan du inte logga in för att se utbetalningsunderlag eller hantera kö och placeringar för förskola/grundskola/fritidshem.

Vi utvecklar och förbättrar våra digitala tjänster i syfte att göra de ännu mer användarvänliga. Vid frågor kontakta utbildningsforvaltningen@osteraker.se

Här hittar du som bedriver verksamhet inom barnomsorg eller skola i Österåker information och dokument som rör din verksamhets relation till kommunen.

Om du som utförare ska anmäla en elevs studieavbrott från gymnasieskolan använder du blanketten, Anmälan om studieavbrott till hemkommunen. Ladda hem en blankett och fyll i den digitalt. , 1.5 MB.

Har en elev betydande frånvaro ska detta också anmälas, läs riktlinjerna för anmälan till hemkommunen , 102.2 kB, öppnas i nytt fönster. vid avbrutna studier eller omfattande frånvaro.

Anmälan skickar du per post till:

Österåkers kommun
Aktivitetsansvaret
184 86 Åkersberga

Publicerad:
Senast uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?

Betygsätt sidan med stjärnor. Fem stjärnor är det högsta betyget.