Gå till innehåll

Problem med karttjänster

Vi har problem med karttjänster på österåker.se. Vissa delar och funktioner på kartan fungerar inte som de ska. Vår leverantör arbetar på att lösa problemet.

Österåkers kommuns logotype

Problem med karttjänster

Vi har problem med karttjänster på österåker.se. Vissa delar och funktioner på kartan fungerar inte som de ska. Vår leverantör arbetar på att lösa problemet.

Pågående och planerade upphandlingar

Alla företag och organisationer är välkomna att lämna in anbud på kommunens annonserade upphandlingar. Här presenteras alla pågående upphandlingar inom Österåkers kommun.

Annonserade upphandlingar

Kommunens annonserade upphandlingar finner du på nedanstående länk:
Österåkers kommuns annonserade upphandlingar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Österåkers kommun använder elektronisk anbudsgivning via upphandlingssystemet Tendsign. Där finns de upphandlingar som annonseras elektroniskt. För att lämna anbud skapar du först ett kostnadsfritt leverantörskonto via Tendsigns webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vid avrop av tekniska konsulter nyttjar Österåkers kommun ett dynamiskt inköpssystem.

Direktupphandling

En direktupphandling är en inköpsprocess utan formkrav, vilket i praktiken innebär att inköpet inte behöver annonseras via kommunens upphandlingsverktyg. Inköp kan ske över telefon, mailkorrespondens eller till exempel förhandling under förutsättning att inköpets värde är lägre än 700 000 kronor och ett giltigt avtal saknas. Till stöd för denna process har kommunen utformat en direktupphandlingsriktlinje och mall för direktupphandling.

Företagsregister - Synliggör ditt företag

Som stöd för genomförandet av direktupphandlingsprocessen har Österåkers kommun valt att skapa ett företagsregister där möjlighet finns att anmäla ditt företag. Detta i syfte att synliggöra företaget och inom vilken bransch du verkar. Företagsregistret kommer sedan att publiceras i en lista internt i kommunen till stöd vid genomförandet av direktupphandlingar.

Företagsregister - anmäl intresse för att delta i Österåkers kommuns direktupphandlingar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Planerade upphandlingar

För att i god tid kunna planera för ert anbudslämnande kan ni här ta del av kommunens inköpsplan och få en överblick över kommunens inköpsbehov.

Inköpsplanen visar de upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader som kommunen planerar att genomföra. I vår inköpsplan får du som leverantör kännedom om kommande affärer som du kan planera inför och delta i tillsammans med oss.

Observera att listan inte är uttömmande samt att den enbart är ett underlag för planering och inte en utfästelse för garanterade upphandlingar som kommer att processas under året.

INKÖPSPLAN , 27.1 kB. (xlsx-fil)

Publicerad:
Senast uppdaterad:
Hjälpte informationen på sidan dig?