Felanmälan

I vår e-tjänst Felanmälan kan du anmäla saker som är trasiga eller måste åtgärdas på kommunens gator, torg eller parker. Det kan vara en trasig lampa i parken, ett hål i gatan, klotter, en full papperskorg eller något annat.

Tack för att du hjälper oss att göra Österåker bättre!

Kontrollera gärna innan om det du vill anmäla redan är anmält

Du kan underlätt vårt arbete genom att se efter om det du vill anmäla redan har anmäts.

I kartan som du når via felanmälanlänken ovan kan du se de ärenden som redan kommit in till oss. Om vi redan fått in ett ärende på det du vill anmäla kan du, genom att klicka på ikonen, välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny anmälan.

På sidan Vanliga frågor om felanmälan Öppnas i nytt fönster. under rubriken "Följ ett ärende som redan är anmält" får du mer vägledning hur du går till väga.

Så här kan du också lämna en felanmälan

Appen Felanmälan Österåker

Vår app för felanmälan finns för Iphone/Ipad och Android-mobiltelefoner. Sök efter "Felanmälan Österåker" i App store eller Google Play.

Ring och felanmäl under kontorstid

Det går bra att göra felanmälan per telefon på kontorstid. Då får du hjälp att registrera ärendet. Ring kommunens servicecenter: 08-540 810 00

Jourtelefonnummer efter kontorstid

Att felanmäla

Telefonnummer

Gata, park, badplatser och friluftsområden, dygnet runt

08-540 815 01

Gatubelysning, dygnet runt även jour efter klockan 15.30

08-732 57 13

Snöröjning, dygnet runt

08-540 815 01

Trafikljus, dygnet runt

0771-42 98 10

Roslagsvatten, kontorstid

08-540 835 40

Roslagsvatten, Journummer

08-767 84 50

Frågor och svar om felanmälan

På vår sida Vanliga frågor om felanmälan Öppnas i nytt fönster. hittar du samlad information om vår e-tjänst.

Publicerad:
Senast uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?