Kontakta oss

Servicecenter i Alceahuset.

Välkommen till servicecenter i Alceahuset.

Servicecenter är din väg in till Österåkers kommun. Det är servicecenter du möter när du ringer eller kommer på besök till Alceahuset i Åkersberga.

Servicecenter

Servicecenter svarar på dina frågor och hjälper till inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi arbetar för att du ska få den bästa servicen i alla ärenden du har med oss. Våra servicehandläggare kan svara på de flesta frågor.

Om vi inte kan svara direkt så återkommer vi eller hjälper dig att få kontakt med rätt handläggare i kommunen. Vi kan också hjälpa dig om du inte hittar den information du söker på vår webbplats eller om du behöver hjälp med kommunens e-tjänster.

Möten

För att undvika smittspridning av corona/covid-19 har vi i första hand digitala möten framför personliga möten på plats i våra verksamheter.

Öppettider

Ordinarie öppettider

Dag

Tid

Telefontid

Måndag-torsdag

8-17

8-17

Fredag

8-16

8-16

Dag före röd dag

8-13

8-13

Ring servicecenter: 08-540 810 00

Gör dina val i talsvar

När du ringer till Österåkers kommun kommer du först till vårt talsvar. Där får du göra olika val beroende på ditt ärende.

  • Om du vet namnet på den du söker, tryck 1
  • Om du vill göra en felanmälan, tryck 2
  • För övriga frågor, tryck 3 eller dröj kvar
  • För att repetera meddelandet, tryck #

Fax

Du kan faxa till Österåkers kommun på 08-540 810 20.

E-post

Inkommande e-post till Österåkers kommun är allmän handling.
servicecenter@osteraker.se

Kommunens tjänstemän har e-postadresser enligt principen fornamn.efternamn@osteraker.se.

Besöksadress till kommunhuset

Alceahuset, Hackstavägen 22, Åkersberga
Klicka här för karta till Alceahuset.
Länk till annan webbplats.

Postadress

Österåkers kommun, 184 86 Åkersberga

Faktureringsadress

Österåkers kommun, Box 103, 184 22 Åkersberga

På fakturor är det obligatoriskt att ange ett beställarID väl synligt i fakturahuvudet. Det består av bokstäverna OK direkt följt av åtta siffror. BeställarID får du av den som har lagt beställningen.

Elektronisk faktura

Alla fakturor till en upphandlande myndighet ska enligt lag vara elektroniska. Lagen gäller avtal, inköp och upphandlingar från 1 april 2019.

Läs hur du går tillväga för att skicka e-faktura till Österåkers kommun.

Press- och informationsmaterial

Här finns information som i första hand vänder sig till dig som är journalist. Här hittar du våra pressmeddelanden, nyhetsarkiv, bildarkiv, information om vår grafiska profil och kontaktuppgifter. Kontakta oss gärna om du inte hittar det du söker.

Organisationsnummer

Österåkers kommuns organisationsnummer är 212000-2890.

Felanmälan

I kommunens tjänst Felanmälan kan du anmäla fel och brister som finns på kommunala platser, gator, torg och parker.

Mer om felanmälan.

Synpunkter och förslag

Via e-tjänsten Synpunkter och förslag kan du lämna positiva eller negativa synpunkter, eventuella klagomål och förslag på förbättringar som rör någon av Österåkers kommuns verksamheter. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete med att förbättra kommunens service.

Synpunkter och förslag

Publicerad:
Senast uppdaterad: