Österåkers kommun arbetar aktivt med att förbättra kvaliteten inom socialförvaltningen. Genom undersökningar och uppföljningar följer socialförvaltningen upp kvaliteten och hur den utvecklas.
Vård- och omsorgsnämnden har det yttersta ansvaret för de verksamheter som bedriver vård och omsorg inom kommunen. I detta ansvar ingår att systematiskt och fortlöpande säkra och utveckla kvaliteten. Med kvalitet menas, enligt Socialstyrelsens definition, att en verksamhet uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar och andra föreskrifter för verksamheten samt beslut som har meddelats med stöd av sådana föreskrifter.
Här kan du ta del av våra arbetssätt och resultat från uppföljningar och brukarundersökningar:
Uppföljning inom äldreomsorgen
Vi arbetar ständigt med att bli bättre. Därför är det värdefullt för oss att få veta vad du tycker om Österåkers kommun och kommunens arbete. Om du har synpunkter eller klagomål på någon verksamhet så vill vi gärna att du berättar det för oss! Du kan även vända dig direkt till utföraren, om det är en annan aktör än kommunen.
Du kan lämna dina synpunkter i ett formulär här på webbplatsen eller skicka ett e-postmeddelande till servicecenter@osteraker.se med din synpunkt, namn och adress. Du får svar inom två arbetsdagar.
Redaktör:
Sofia Nyström