Dela
Dela

Dela sidan på sociala medier

Tillgänglig undervisning genom ett språkutvecklande arbetssätt

En föreläsning som ger en förståelse för vad språkstörning innebär och hur vi kan skapa möjligheter för eleverna. Med fokus på varför hinder uppstår, hur vi kan kompensera för dem och hur undervisningen kan göras tillgänglig och begriplig.

Målgrupp: Skola År 1 -år 7

En föreläsning som ger en förståelse för vad språkstörning innebär och hur vi kan skapa möjligheter för eleverna. Med fokus på varför hinder uppstår, hur vi kan kompensera för dem och hur undervisningen kan göras tillgänglig och begriplig.

Ett barn med språkstörning följer inte alltid det förväntade mönstret och kan uppfattas som försenat.Det kan ta sig uttryck på flera olika sätt eftersom språkstörningen kan drabba många olika områden som är kopplat till tal och språk.

Vid önskemål så finns möjlighet att träffas en eftermiddag till med fokus på att praktisera hur språkutvecklande undervisningen kan genomföras.

Datum: 25/3- 20

Tid: 15.00-17.00

Lokal: Pedagogcentrum

Föreläsare: Speciallärare Annika Englund och Logoped Moa Nyström

Kontaktperson: annika.englund@osteraker.se

Redaktör:
Martin Andersson

Publicerad:
onsdag 11 december 2019
Senast uppdaterad:
fredag 13 december 2019