Dela
Dela

Dela sidan på sociala medier

Hur gör vi undervisningen tillgänglig genom ett språkutvecklande arbetssätt

En föreläsning som ger en förståelse för vad språkstörning innebär och hur vi kan skapa möjligheter för eleverna. Med fokus på varför hinder uppstår, hur vi kan kompensera för dem och hur undervisningen kan göras tillgänglig och begriplig.

 

Målgrupp: Skola År 1 -år 7

Ett barn med språkstörning följer inte alltid det förväntade mönstret och kan uppfattas som försenat.Det kan ta sig uttryck på flera olika sätt eftersom språkstörningen kan drabba många olika områden som är kopplat till tal och språk.

Datum: 2/10

Tid: 15.00-17.00

Lokal: Pedagogcentrum

Föreläsare: Logoped Moa Nyströms, Speciallärare Annika Englund

Kontaktperson: annika.englund@osteraker.se

Redaktör:
Martin Andersson

Publicerad:
måndag 24 juni 2019
Senast uppdaterad:
måndag 24 juni 2019