Dela
Dela

Dela sidan på sociala medier

Kontakt

Här får du reda på hur du kommer i kontakt med den service eller person som du söker. Välj den kontaktväg som passar dig bäst!

Telefon

Du kan välja att ringa till Österåkers kommun på 08-540 810 00. Växeln är öppen måndag-torsdag klockan 8–17 och fredag klockan 8–16.

Sommartid, veckorna 27–32, är växeln öppen klockan 8–16 måndag–torsdag och klockan 8–15 på fredagar.

Reception

Kommunhuset ligger i Alceahuset, Åkersberga. Receptionen är öppen måndag-torsdag klockan 8–17 och fredag klockan 8–16.

Sommartid, veckorna 27–32, är receptionen öppen klockan 8–16 måndag–torsdag och klockan 8–15 på fredagar.

Fax

Du kan välja att faxa till Österåkers kommun på 08-540 810 20.

E-post

Inkommande e-post till Österåkers kommun är allmän handling.
kommun@osteraker.se

Kommunens tjänstemän har e-postadresser enligt principen fornamn.efternamn@osteraker.se.

Besöksadress till kommunhuset

Alceahuset, Hackstavägen 22, Åkersberga

Postadress

Österåkers kommun, 184 86 Åkersberga

Faktureringsadress

Österåkers kommun, Box 103, 184 22 Åkersberga

På fakturor är det obligatoriskt att ange ett beställarID väl synligt i fakturahuvudet. Det består av bokstäverna OK direkt följt av åtta siffror. BeställarID får du av den som har lagt beställningen.

Organisationsnummer

Österåkers kommuns organisationsnummer är 212000-2890.

Felanmälan

I kommunens tjänst Felanmälan kan du anmäla fel och brister som finns på kommunala platser, gator, torg och parker.

Läs mer om felanmälan.

Synpunkter och förslag

Via e-tjänsten Synpunkter och förslag kan du lämna positiva eller negativa synpunkter, eventuella klagomål och förslag på förbättringar som rör någon av Österåkers kommuns verksamheter. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete med att förbättra kommunens service.

Synpunkter och förslaglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Redaktör:
Åsa Drakenberg

Senast uppdaterad:
onsdag 8 augusti 2018