Dela
Dela

Dela sidan på sociala medier

Tack för din hjälp att felanmäla!

Bilden visar kommunens karta i felanmälan

Rosa markeringar visar var kommunen ansvarar för åtgärder.

Ni är fler än någonsin som hjälper oss att göra felanmälningar, och det är vi väldigt tacksamma för! Vi gör så gott vi kan för att hinna med, men det kan ta lite längre tid än det brukar.

Det märks tydligt att våren är här, många arbetar hemma och vi rör oss mer i vår näromgivning. Många är uppmärksamma och hjälper oss att påtala fel och brister som behöver fixas eller lagas. Tack!

Lite längre tid att åtgärda

Det är högtryck skulle man kunna säga, inte i luften än, men i felanmälan. Vi jobbar på så mycket vi kan för att hinna med. Som så många andra just nu, har även vi lite lägre bemanning än vanligt. Det kan göra att de ärenden som inte är akuta kan ta något längre tid än vanligt att åtgärda. Det ber vi om överseende med.

Så kan du underlätta vårt arbete

  • Finns ärendet redan inrapporterat?
  • Är det kommunen som ska åtgärda?

Fortsätta att hjälpa oss genom att felanmäla lika mycket som tidigare! Du hittar vår app genom att söka på Felanmälan Österåker i App store eller Google play.

Men hjälp oss att minimera dubletter och fel som inte kan åtgärdas av kommunen genom att föja de här sex punkterna. Då kan vi åtgärda snabbare.

Tips när du felanmäler med vår app i mobilen:

  1. När du befinner dig på adressen där felet som du vill rapportera är, klicka på knappen "Ändra adress".

  2. Du får då upp en karta som visar platsen där du är. Din position är markerad med en röd ikon.

  3. Finns det redan en svart ikon på platsen? Då finns det redan ett inrapporterat fel på samma adress.

  4. Klicka på den svarta ikonen, så får du upp en ruta som talar om vad felet gäller. Är det samma sak som du sjäv tänkte rapportera? Vad bra! Då behöver du inte göra en ny felanmälan!

  5. Vill du veta vad som händer i ärendet, välj du "Återkoppla till mig".

  6. Finns det inget inrapporterat ärende på adressen, välj gärna att visa kartan "Kommunal drift, mark och anläggning" för att vara säker på att ärendet hanteras av kommunen. Du kan se i bilden här under hur det ser ut. Lila markering visar var kommunen ansvarar för åtgärder.

Välj "Ändra adress". I nästa steg, klicka på pilen i övre högra hörnet och välj "Kommunal drift, mark och väg". Lila markering visar att det är kommunen som ansvarar. De svarta ikonerna visar att det finns befintliga felanmälningar på platsen. Klicka på bilden för att se större.

Redaktör:
Infrastruktur-och anläggningsavdelningen

Publicerad:
tisdag 26 maj 2020
Senast uppdaterad:
tisdag 26 maj 2020